Australien - Perth

Hulabandola:)

Lotti Holm eller Totti Halm som hon nu heter lamnade oss i mandags, mycket trakigt tycker vi! hon kunde allt stannat lite langre!! men men.. vi ar ju glada att hon kom o motte upp oss:)

Men da har vi alltsa lamnat asien for den har gangen och tagit oss till Australien. Fatta AUSTRALIEN!!! Sa egentligen kan man saga att vi sitter upponer nu.. haha.

Kom hit till Perth i mandags kvall och blev hamtade pa flygplatsen av min (Linda) pojkvans mammas kusin Birgit (hangde ni med i svangen dar?) O sen har vi fatt bo hos henne nu i tva natter och igar tog hon med oss pa en aktur sa att vi kunde fa en overblick av Perth. Mycket fint vill jag lova. Fick se sandstrander som jag bara dromt om och himlen ar sa bla som den bara kan bli och inte en moln sa langt ogat nar!! Helt otroligt! Och Birgit ar sa snall mot oss som later oss bo hos henne och hon bjuder pa mat och frukost o allt. Basta hotellet hitills:):)

Men idag har vi flyttat ner till city (Birgit bor ca 30 min fran centrum). Hittade tillslut ett hostel som ligger ratt sa nara smeten, backpackers international heter de. Ska bo har 2 natter innan vi flyttar tillbaka till Birgit igen. Sa idag har vi bekantat oss lite med staden och mest gatt omkring. Imon ar planen att vi ska ta oss till Kings Park och pa lordag ska vi nog forsoka ta oss ut till havet igen innan vi aker tillbaka till Tapping..

Pa mandag fortsatter resan osterut (tror jag) till Melbourne. Tydligen sa ar delar av Victoria, New south wales och Queensland drabbade av oversvamningar sa vi haller tummar och tar att det inte kommer bli varre nu sa att vi kan fortsatta resan som vi planerat... Vet inte alls hur illa det ar an, svart att fa tag pa info men vi hoppas att vi tar med solen harifran pa mandag:)


kramar fran oss "down under"


Kommentarer
Postat av: phia

Det är otroligt att tiden bara rinner iväg.Och vad mycket ni får vara med om frivilligt och ofrivilligt.Tog ni kort på ödlan i badrummet Här pratar nyheterna om översvämningar i Sydney värre en tidigare. Ni får väl köpa flytväst. Så passande att Birgit bor där nere skön att få lite andrum. Ni är så duktiga vilken resa ni gör.Jag ska träffa Biggan Holm idag kanske Lotti har hunnit hem? Jag fick ett återbud så jag kunde åka hem och läsa lite. Idag snöar det:( men det börjar bli vår inte mycket snö kvar. Massor med kramar på kvinnodagen till er.<3

2012-03-08 @ 13:29:47
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0