Thailand - Phi Phi

Tjenamors!

I mandags kom vi fram till Phi Phi. Akte pa morgonen fran Ao Nang. Kvallen innan gick vi lite "pa stan" i Ao Nang och Linda kopte en ny ryggsack. Hon lyckades pruta ner den till 1200 bath (typ 300 sek), och den ar stor! Iaf, nar hon skulle flytta over alla grejer fran den gamla vaskan upptacker vi att forexkuvertet med malaysiska och indonesiska pengar ar tomt, det var bara kvitton kvar! Sa javla trkigt, det var ungefar 2000 kr! Samma kvall borjade min mage krangla och usch, visste inte om jag skulle krakas eller skita... USCH! Sa sista kvallen i Ao Nang var inte nat vidare rolig alltsa.
Men i alla fall, vi akte till Phi Phi pa morgonen dagen efter, typ 1,5 h med bat fran Ao Nang. Nar vi kom fram var det sjukt varmt och SJUKT mycket folk. Vi hittade till slut i alla fall ett boende for 700 bath per natt, helt ok for att vara har, allting ar ratt mycket dyrare har for det ar sa mycket turister! Sa gick vi och checkade laget nere vid stranden och sa, sen gick vi tillbaka till vart rum och vilade. Pa kvallen kakade vi pizza och planen var att vi skulle ta det lugnt pga min mage och sadar. MEN, sen ville Linda visa mig Rolling Stones bar dar det varje kvall ar ett Thailandskt rockcoverband som spelar. Och nar man satt dar var vi ju nastan tvungna att ta nat att dricka. SA, vi bestallde varsin Chang, och en till och en till och ja. Sen slutade det med att vi gick ner till stranden som ar som ett enda stort disco! TRaffade en kille fran Australien som hette Steven som bjod pa dricka. Han var jattetrevlig! Och vips sa var klockan fyra pa morgonen...

Igar gick vi till Rolling Stones bar igen och forfestade lite, sen gick vi till en 7 Eleven butik och kopte ett par Smirnoff Ice var :) Efter det traskade vi ner till stranden igen och dansade som det inte fanns nagon morgodag! Det ar sant SJUKT os. Nastan varre an nar jag var i Ayia Napa! Haha. Vi traffade tre killar fran Australien igar ocksa. Ross, Will och DaveDaveDaveDave (internskamt). De var supertrevliga och roliga! Verkar som att de flesta australiensare ar trevliga, och snygga! Plotsligt var klockan 4-5 pa morgonen igen och festen var slut. Idag sov vi till 15.45. Ingen kommentar.

Hur som helst sa ar det hur bra som helst har! Hade knappt nagra forvantingar pa Phi Phi och det visade sig bara vara positivt! Sa nu har vi tva kvallar kvar har, sen ar planen att dra vidare ner mot Koh Mak och Koh Lipe, sen ar det inte sa lang tid kvar i Thailand, tyvarr. Vi far inte vara mer an en manad, eftersom vi inte har nagot visum. Sa vi raknar med att aka bat fran Koh Lipe in till Malaysia. For er som inte vet hur varan rutt ser ut sa skriver jag den har:
Kopenhamn-Helsinfors-Bangkok
Singapore-Bali
Bali-Perth
Perth-Melbourne
Brisbane-Fiji
Fiji-Hawaii
Hawaii-Los Angeles
New York-Berlin-Kopenhamn

Ser verkligen fram emot det har, och jag trivs sa bra med min ryggsack och Linda :) Life is really good!
Puss och kram / Sofia

Kommentarer
Postat av: Inge-Sofia

Ni verkar ha det bra befinner mig också i Thailand för tillfället till den 12/2 hälsningar

2012-02-03 @ 17:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0