Thailand - Koh Chang del 2

Tjena mittbena!

Vi har precis bytt boende med den hollandska damen, eller ja tva dagar sen. Nu betalar vi 250 baht per natt ist'llet for 600, ratt gott!
I alla fall, nar vi skulle installera oss i nya lyan, skulle Linda ga pa toa och jag satt i sangen. Plotsligt hor jag ett ljud i sangen och vander mig om och far till min fasa se en STOR RATTA som springer ut genom ett hal i vaggen. BLEV VERKLIGEN LIVRADD! Ni som kanner mig innan vet att jag inte ar nat vidare fan av rattor eller faglar. OPch den har var STOR! Borjade typ lipa och skramde samtidigt upp Linda, som nu ocksa hade sett en stor groda sittandes pa vaggen pa toaletten och en liten bebis-kackerlacka som hoppade runt pa golvet (MIkka, du hade dott!!!). Jag gick och sa till i receptionen men hon bara skrattade at oss. Hon hjalpte oss i alla fall med att satta upp ett myggnat som ar fastsatt i sangen, sa ingen kommer at oss dar i alla fall! Men nu har vi klarat av tva natter i djurparken!

Igar var vi pa elefant trekking. Det var helt awesome! Forst var jag lite radd nar vi skulle hoppa upp pa elefantryggen (ar ingen vidare djurvan som ni kasnke marker), men sen var det bara haftigt! Forst fick vi folja med pa en tur i djungeln med en liten thai som satt framme vid oronen pa elefanten, och jag kom osokt att tanka pa Mowgli i djungelboken. Efter nan timme kom vi fram til en flod och nu skulle vi fa bada med elefanterna! Sa dar hoppade vi aterigen upp pa ryggen pa Pang (elefanten), och Mowgli foljde med oss ut i vattnet. Sen sa han till Pang att dyka, sa det gjorde han med oss pa! Det var SA HAFTIGT! Aven om det var i elefantbajsvatten, sa var det sa vart det!
Sen gick vi tillbaka och dar fick vi mata dom med ananas! :)


Nu ska vi ata lite och sen blire bingen. Imorgon vantar nog troligtvis sol och bad!
Hoppas ni har det bra, for det har vi ;)
Sofia

Kommentarer
Postat av: Susanna

Ojojoj! Jag är rysligt imponerad över att ni överlevde råttan och de andra äckelskapena... Will hälsar att han också tyckte det var coolt, och att han skulle velat ha bytt ut mig mot dig så att jag också fått mig en dos av råtta... ;-)

Och så såg vi att 250 baht är $6 och 60 SEK. Om det kan vi bara säga: WOW!

Lång kram. Tack för bra underhållning.

2012-01-15 @ 14:21:47
Postat av: mamma Charlotte

Här gick väl ändå gränsen med råtta (!) och groda och allt. Jag kan ändå inte låta bli att skratta...jag skrattar hela tiden nu. Det är väl chocken kan tänkas. Ja, du vet ju varifrån fobin kommer. Hujedamej. Men det som inte knäcker, det stärker. Du är lite av en helt annan efter denna resa. Det är ett som är säkert. Bra genomlidit!! Hälsa Linda. Kramar till er båda

2012-01-16 @ 20:51:25
Postat av: Anne

HAHAHHAHAHHA Jag kan inte annat att gapskratta nästan ihjäl mig. Söta Sofia ojojoj... Du acceptera ditt inre djurvänliga. HAHAhahah. LInda du fixar en råtta och en groda hahhha. Ni skulle ju kunna missa att betala några mål mat om ni bara...Salt på ska vara bra har jag hört.Längtar efter er båda och tills att läsa nästa äventyr av Knoll och Tott. KRAMAR ps skönt att höra om Babucha(babuska) benen.

2012-01-18 @ 09:53:19
Postat av: phia

Hej på er,nu kunde jag komma in igen. Så kul att läsa om äventyren.Råttan slår det mesta.Jag är inte så kaxig när det finns så stora smådjur, hade nog vrålat jag med. Men elefanten jo,jo den vill vi ha. Så skönt att ligga på stranden. Här trillade det ned stora snöflingor igår kväll.Gick min runda hassla. med pannlampa.-Jag har flera hälsningar till er. Invasion med kramar.

2012-01-19 @ 08:46:37
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0