Malaysia - Kuala Lumpur

WhatUp?!

Okej, nu ar det ett tag sen vi skrev nagot har, sa nu har vi grejer att beratta vill jag lova!
Forra gangen jag (Sofia) skrev har hade vi precis kommit till Cameron Highlands och sovit en natt pa golvet. Som tur val var hittade vi ett annat jattefint boende, fasktiskt det finaste hittills pa resan! De boenden vi har haft i malaysia har varit hur fina som helst! Anyway, vi skulle pa en Strawberry farm i C.H och det lag ca 6 km ifran dar vi bodde. Tankte forst ta lokalbussen, men eftersom den inte skulle ga forran 1,5 h senare bestamde vi oss for att promenera. kande oss skitduktiga, sa val framme bland jordgubbarna var vi tvungna att unna oss en jordgubbs-glass-gradde-gottegrej! Mmhm. 
Dagen efter var vi i Ringlet, dar den indiska hogtiden skulle aga rum. Tyvarr kom vi lite forsent och det var lunchbrake. Men alla var sa otroligt vanliga och omtanksamma sa vi fick komma in dar anda och ta bilder och sadar. Sen blev vi bjudna pa lunch, indisk mat, och det var hur gott som helst. Dock rakade jag bita pa en SJUKT stark grej sa hela munnen BRANN pa mig. Haha.
Sista dagen i C.H var vi pa utflykt dar vi var och kollade pa teplantage, var i ett utkikstorn 2030 m hogt och drack te direkt fran plantagen. Utsikten var helt fantastiskt. Verkligen breathtaking. har aldrig i hela mitt liv sett sadan fantastisk utsikt! Kandes som om vi var med i ett vykort.

Nar det var dags att lamna Cameron Highlands tog vi en buss till Ipoh, och dar bytte vi till en annan buss som gick till Lumut. I Lumut tog vi farjan over till Pulau Pangkor. En jattemysig liten o 40 min fran fastlandet. Hittade boende ganska snabbt for 65 rm per natt, helt ok! Det var som en liten stuga nastan, superfint! Pa Pangkor hangde vi pa stranden, chillade och hade det allmant gott! var skont att fa lite sol och varme igen efter kalla C.H. Vi stannade dar fyra natter.

Igar tog vi farjan tillbaka till fastlandet och sedan akte vi en valdigt skumpig bussfard till Kuala Lumpur! Haha, ja, vi hoppade runt i den dar bussen som tva vantar och fick skrattanfall sa alla kollade pa oss. Kittlades i magen hela vagen vill jag lova! Val framme var det PISSVARMT, sarskilt nar vi gick runt med ryggsackarna och skulle hitta boende. Vi tog oss i alla fall till China Town dar vi traffade pa en snubbe fran Osterrike. Han visade oss garna var det fast billiga doorms och hostels. Sa vi foljde efter honom som en liten svans och kollade pa tva olika rum. Till slut tog vi det som var lite billigare (20 rm/natt&person), det ar ett fyrbaddsrum. Sa nar vi hade installerat oss och varit och betalat far vi veta att samma kille fran Osterrike (glomt vad han heter) bor i samma rum som oss, haha! Var lite kul. han var jattetrevlig och vi satt lange och pratade igar om resor och sa :) Pa eftermiddagen var vi pa Imbi Plaza, som ar ett STORT kopcentrum med bara elektronikvaror. Linda har tappat bort/glomt sin sladd till kameran, sa hon kan inte ladda den. Sa just nu har vi bara min. Sa tankte vi att har om nagonstans maste det val finnas nagon. Men fanns det nagonstans? NEJ! Sa hon kopte en annan sladd som sedan inte passade i kameran. Om jag hade varit henne hade jag lipat, sa jag ar sa stolt att hon tar det sa bra som mojligt! 

Sa, idag pa morgonen skulle vi ata frukost. Nar vi atit typ halva frukosten kanner jag nagot vid mina fotter. Kollar ner, och vad ser jag inte?!?! EN ACKLIG RATTA! IGEN! NU FAR DET VARA NOG!!!!!!! OCH PA MINA FOTTER!!!!!! BLA! Hatar rattor. I alla fallsa akte vi och bytte sladden Linda kopte och hon fick pengarna tillbaka. Skont. Sen tog vi skytrain till K.L Tower (som vi fick leta lite for att komma ratt). Dar akte vi upp 250 m upp i luften och fick se hela staden fran ovan. Sjukt haftigt! Lagger ut lite bilder har nedanfor sen :) Sen gick vi vidare mot tvillingtornen. Riktigt stora och snygga byggnader! Kande mig liten som en myra nar man stod och tittade upp. Darefter gick vi in pa ett mall mellan tornen, dar fanns det Gucci, Prada, Gap you name it. Alla dyra butiker iaf.. Sa tyvarr, inget for oss backpackers! Syndade med mat pa mcdonalds innan vi akte vidare.
Tog sedan tunnelbanan till Little India och Central Market. Jattemysigt :) MEN, somsagt, vi kan inte shoppa... Dels for att vi ar snala och dels for att det inte finns nagon plats i vaskan! Sedan akte vi tillbaka till Hostlet och dar hade vi fatt en ny roomie. Andy (tror vi?) fran Usa men som bor i Kina. Riktigt trevlig prick!
Ikvall har vi gatt lite i china town och nar vi var pa en restaurang och kollade pa vad det fanns for mat sa ser jag TVA RATTOR som springer runt dar inne. Alltsa, jag kommer bli hardad efter den har resan! Herrejisses vad radd jag blev. Pulsen gick upp till 500000000 och jag tog hart i Lindas arm. Haha, ja. Sa lange som dom inte ar PA MINA FOTTER sa.

Imorgon ska vi aka till Batu Cave, ett hindutempel i en grotta. Sedan ska vi till Times Square (ett SUPERstort kopcentrum), dar de har en berg-ochdalbana INOMHUS! Med looping och grejer. Sa vi far se, om vi har rad och lust.. (och vagar!)

Nu ska vi forsoka lagga in lite bilder. Hare fint! Puss och kram / Sofia

... skitsegt att ladda upp bilder har... kommer fler nar vi har battre internet!



Kommentarer
Postat av: mamma bjällebo

Jag skrattar ihjäl mig:)! Vet inte vad som får det att bubbla mest, sladden eller råttorna:). Sofia, du kan väl ha kameran till hands vid alla frukostar hädanefter, ifall att...Men käraste nå'n vad vackert landskapet är. Var riktigt stilla ibland och bara titta och memorera inför framtiden. Kramar till er båda tappra flickor. Ni är så duktiga!

2012-02-14 @ 19:20:10
Postat av: mormor bjä'llebo



Så bra ni är på att hitta utflyktsmål och ta er dit! Lite imponerande!Nu kommer mer snö 5-10 cm ti kväll, 14. 2. Skönt med vinter när det ska!! Snart dags för skyping väl!?! On- to kväll upptagen....

Hjärtans kramar till er!

2012-02-14 @ 21:01:50
Postat av: Sus

Åh HERREGUD. Råttor. Fattar inte att du överlevt. Fantastiskt!! Längtar till vi kan Skype-dejta. Det blir nog efter vår London-tripp. Kram, kram!

2012-02-15 @ 02:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0